Direktlänk till inlägg 30 december 2010

En Heroes-dag

Av Sophia - 30 december 2010 23:44

Godkväll, gott folk!


Jag har idag sett över halva första säsongen av serien "Heroes", jag hade inga jätteförväntningar för övernaturliga grejer faller mig sällan i smaken. Jag är dock positivt överraskad, jag tycker att de binder ihop karaktärerna på ett snyggt sätt, det är lite larvigt ibland men ändå alltid underhållande. I like it. Har dock hört att man inte ska kolla på 2:an eftersom den suger, men vi får la se hur jag känner när jag är klar med säsong 1. Ja, precis, jag har stört mycket tid och känner redan nu hur jag håller på att bli förslappad, det är nog något jag bör passa mig för faktiskt. Men å andra sidan har jag gjort en hel del sen jag blev sjukskriven så nån slappdag här och där kan väl omöjligt skada, eller??


Jag har fått ganska tydliga instruktioner av min läkare hur jag bör behandla min tumme. Han förklarade med en ytterst pedagogisk röst att vid såna här olyckor blir nerver väldigt överkänsliga och hjärnan skyddar området omedvetet vilket givetvis är bra. Men låter man detta fortgå så kan det fastna och bli allt svårare att bryta så han sa till mig att börja redan nu. Jag ska tvätta den och "beröra" den som han så fint uttryckte. Problemet är att min tumme känns fortfarande som en stum klump som vägrar lyda min hjärna och därför känns den inte riktigt som en del av min kropp, därav blir det otroligt creepy att röra den. Jag har precis vant mig vid att titta på den utan att bli sådär vidrigt äcklad av min egen kropp. Hursom, efter duschen idag stod jag i badrummet i ungefär 10 min och försökte förmå mig själv att tvätta den. Whimpig som man är lät jag min mor hjälpa mig med detta då hon kom hem, jag kunde inte av någon anledning. Men jag hoppas att det kommer.


Jag har på tok för många ggr hört att jag ska läsa The Animal Farm av George Orwell. Nu när jag har äckligt mycket tid kändes det som att nu är det banne mig dags, jag började med den imorse och tänkte avsluta den ikväll, den är ju galet kort. Grisarna har iaf tagit över farmen och styr numer med järnhand, demokratin är som bortblåst och det ska faktiskt bli intressant hur denna story slutar. Lite larvig är den nog men jag tror att det finns ett bra budskap i den som jag lär förstå till fullo då den är till ända. Det är kul med annorlunda böcker må jag säga!


Jag har inte läst skrifterna idag, ska göra det nu tänkte jag, så därför får ni inga tips/comments på den fronten. Jag tror ni överlever dock.


Ta hand om er och gott nytt år!

Mvh, "Svenne"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophia - 20 januari 2012 13:15

Hej, gott folk!   Min syster Pilsch (ja, hon kallas så) tjatar på mig att jag ska börja skriva igen. Varför vet jag inte riktigt, det känns som att omvärlden överlevde rätt bra utan min blogg under den evighet som jag inte skrivit på men å andra ...

Av Sophia - 4 juni 2011 15:00

Sommaren är verkligen här och det känns helt sjukt underbart. Det var nästan så att jag tyckte synd om er som låg och sov/var ute och söp och därför inte fick uppleva den sinnessjukt trevliga sommarnatten som var nu inatt då jag jobbade. Helt fantast...

Av Sophia - 27 februari 2011 21:18

Halloj!   Det var rätt så längesen jag uppdaterade denna blogg men det får ni helt enkelt stå ut med, ibland känner jag inte för att skriva :). Min syster däremot skriver som en tok, känns som att det är menlöst att ens försöka ta upp kampen med ...

Av Sophia - 5 februari 2011 13:57

Goddag gott folk!   Vill inleda med att tacka You ate my dog för igår kväll, ni är så himla bra så det är larvigt! Ägde sönder gjorde ni :).    Jag har nu rensat ut allt möjligt från mitt rum, inte så att jag stör mig när det är stökigt men d...

Av Sophia - 27 januari 2011 21:40

Godkväll, gott folk!   Igår var jag hos läkaren och idag då hon ringde mig fick jag reda på att jag måste ha förband i typ 3 veckor till. Suck säger jag bara, jag är lite småtrött på att vara invalid, det är rätt enformigt efter ett tag. Det har ...

Ovido - Quiz & Flashcards