Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Imorgon drar det igång igen

Av Sophia - 27 februari 2011 21:18

Halloj!


Det var rätt så längesen jag uppdaterade denna blogg men det får ni helt enkelt stå ut med, ibland känner jag inte för att skriva :). Min syster däremot skriver som en tok, känns som att det är menlöst att ens försöka ta upp kampen med hennes dagliga inlägg x3. Hon kör på och en eloge till henne för det!


Imorgon ska jag börja jobba igen och jag känner mig galet otaggad. Men å andra sidan behövs cash för den stundande USA-resan om en månad och då är det till att bita ihop. Jag har blivit förslappad som aldrig förr och det är banne mig dags att ta mig ur denna dekadens (tror jag det heter) och då tror jag att jobb kan vara till stor fördel för att uppnå detta mål.


Missionsplanerna går framåt, jag läser väldigt mycket i skrifterna nuförtiden och det är häftigt att känna hur man lär sig mer och mer trots att man egentligen hört allt förut. Jag har även bett mina bröder + några till att ha missionärsdiskussionerna med mig och det har hittills varit mycket lärorikt. Det känns som att ju mer jag läser i PMG och ju mer jag verkligen aktivt försöker söka efter vägar och sätt att utveckla mig och mina kunskaper ju mer inser jag hur mäktigt mycket jag har kvar. Jag blir verkligen ödmjuk med uppgiften, det känns som att jag börjar om från scratch vilket är lite läskigt eftersom jag ansett mig själv vara iaf smått kunnig inom evangeliets lära. Läskigt betyder dock utmanande och det säger jag aldrig nej till. Sedär, det går att vända på det mesta.


Nu är jag sådär vidrigt seg efter att ha åkt bil fram och tillbaka till Örebro för dagen. Så nog är nog :) Må väl!


/Svenne.

 
 
Ingen bild

Kerstin

27 februari 2011 22:40

Hej sophia! vad du är duktig. jag blir faktiskt riktigt imponerad. du är så otroligt fokuserad på allt som du väljer att sattsa på. hoppas verkligen att du snart kommer att komma ut på missions fältet. du kommer att bli en Super missionär. jag tänker på den tiden innan jag blev medlem och var väldigt sökande,då skulle man ha träffat dig! ta hand om dig sophia och fortsätt att vara stark i evangeliet och allt som är runtomkring det. KRAMIS Kerstin!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophia - 20 januari 2012 13:15

Hej, gott folk!   Min syster Pilsch (ja, hon kallas så) tjatar på mig att jag ska börja skriva igen. Varför vet jag inte riktigt, det känns som att omvärlden överlevde rätt bra utan min blogg under den evighet som jag inte skrivit på men å andra ...

Av Sophia - 4 juni 2011 15:00

Sommaren är verkligen här och det känns helt sjukt underbart. Det var nästan så att jag tyckte synd om er som låg och sov/var ute och söp och därför inte fick uppleva den sinnessjukt trevliga sommarnatten som var nu inatt då jag jobbade. Helt fantast...

Av Sophia - 5 februari 2011 13:57

Goddag gott folk!   Vill inleda med att tacka You ate my dog för igår kväll, ni är så himla bra så det är larvigt! Ägde sönder gjorde ni :).    Jag har nu rensat ut allt möjligt från mitt rum, inte så att jag stör mig när det är stökigt men d...

Av Sophia - 27 januari 2011 21:40

Godkväll, gott folk!   Igår var jag hos läkaren och idag då hon ringde mig fick jag reda på att jag måste ha förband i typ 3 veckor till. Suck säger jag bara, jag är lite småtrött på att vara invalid, det är rätt enformigt efter ett tag. Det har ...

Av Sophia - 25 januari 2011 20:18


 

Ovido - Quiz & Flashcards