Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

då var man igång igen

Av Sophia - 13 januari 2011 00:02

Godkväll, gott folk!


Nu var det några dagar sen jag skrev, men det känns som att det inte är världens undergång för det. 


I söndags var jag i kyrkan och hörde ganska många grejer som jag gillade, men det var en som stack ut något. "Position är inte hälften så viktigt som riktning". Sug på den ni! I övrigt har skriftstudierna varit ganska icke-utstående under de senaste dagarna. Jag har läst en del och det är ju alltid smågrejjer som kommer fram och som man lär sig, men inget major som jag anser ska nämnas här för denna gång tyvärr. Dock har jag börjat läsa en del i de böcker jag fick i julklapp av min bror+svägerska och även den bok jag fick av min far. Faderns bok är av Talmage, den verkar otroligt intressant (jag har inte kommit så långt för engelskan är lite tyngre än vad jag är van vid), Articles of Faith heter den. En av de andra böckerna heter Prepare with honour. Den är lite lättsammare och därför har jag kommit in i den, den är helt fantastisk hittills och man får väldigt bra och konkreta tips på hur man kan förbättra både skriftstudier och annat så att de blir mer givande.


Idag var jag hos läkaren, så sjuuuuukt flummig personal på de där stället. De driver nonstop med mig och jag driver med dem, förstår inte riktigt, har inte direkt sett sjukshus som en plats där man kan ha kul på. De lyckas iaf :). Iaf, tydligen så bildas det ett lager av död hud då man inte använder en viss kroppsdel, den döda huden nöts liksom inte av. Sköterskan sa därför åt mig att börja ta bort det översta lagret innan det blev för hårt, jag förstod inte riktigt hur det skulle gå till och då skulle hon visa mig (slutade med att hon gjorde allt). Det var iaf det äckligaste jag någonsin sett i hela mitt liv, hon hade en pincett och drog bort 1,5 mm tjock hud kring hela handen i princip. Hur vidrigt som helst, men det kom ju fram en ny tumme under, så nu ser den faktiskt nästan normal ut bortsett från en blånagel och de linjer där stygnen suttit. Kommer läka kanon!


I måndags var vi i Vasaparken och åkte skridskor, vi i mafilen. Det var hur nice som helst, nästan så att det bör bli en repris, med lite bättre uppslutning bara!


Nu ska här sovas gott folk. 


Må väl!

/"Svenne"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophia - 20 januari 2012 13:15

Hej, gott folk!   Min syster Pilsch (ja, hon kallas så) tjatar på mig att jag ska börja skriva igen. Varför vet jag inte riktigt, det känns som att omvärlden överlevde rätt bra utan min blogg under den evighet som jag inte skrivit på men å andra ...

Av Sophia - 4 juni 2011 15:00

Sommaren är verkligen här och det känns helt sjukt underbart. Det var nästan så att jag tyckte synd om er som låg och sov/var ute och söp och därför inte fick uppleva den sinnessjukt trevliga sommarnatten som var nu inatt då jag jobbade. Helt fantast...

Av Sophia - 27 februari 2011 21:18

Halloj!   Det var rätt så längesen jag uppdaterade denna blogg men det får ni helt enkelt stå ut med, ibland känner jag inte för att skriva :). Min syster däremot skriver som en tok, känns som att det är menlöst att ens försöka ta upp kampen med ...

Av Sophia - 5 februari 2011 13:57

Goddag gott folk!   Vill inleda med att tacka You ate my dog för igår kväll, ni är så himla bra så det är larvigt! Ägde sönder gjorde ni :).    Jag har nu rensat ut allt möjligt från mitt rum, inte så att jag stör mig när det är stökigt men d...

Av Sophia - 27 januari 2011 21:40

Godkväll, gott folk!   Igår var jag hos läkaren och idag då hon ringde mig fick jag reda på att jag måste ha förband i typ 3 veckor till. Suck säger jag bara, jag är lite småtrött på att vara invalid, det är rätt enformigt efter ett tag. Det har ...

Ovido - Quiz & Flashcards