Alla inlägg under januari 2012

Av Sophia - 20 januari 2012 13:15

Hej, gott folk!


Min syster Pilsch (ja, hon kallas så) tjatar på mig att jag ska börja skriva igen. Varför vet jag inte riktigt, det känns som att omvärlden överlevde rätt bra utan min blogg under den evighet som jag inte skrivit på men å andra sidan är det denna blogg som kommer användas då min kära mor får posta mina emails under min mission så det är lika bra att börja tagga igång och pränta in adressen i folks huvuden om de nu vill följa mina äventyr i det stora landet i väst.


Jag har en countdown-widget på min mobil och enligt den är 39 dagar kvar tills jag ska infinna mig på MTC. Den har varit ytterst pålitlig hittills och därför väljer jag även idag att lita på den. 39 dagar. När jag fick mitt kall var det nästan exakt 5 månader tills jag skulle åka och det kändes som en evighet, idag känns 39 dagar som en evighet. Men nu har jag börjat räkna veckor istället och då ser det lite mer hoppfullt ut, drygt 5 veckor kvar och sen sitter jag på planet :). Veckor går fort.


Jag har blivit lite mindre bra på att studera och förbereda mig de senaste veckorna och jag känner en sjuk skillnad i mitt liv, mindre tålamod och en allmänt taskigare attityd till det mesta. Det är intressant att avsaknaden av skrifter och spirituell vägledning ibland kan vara ett lika starkt vittnesbörd som de stunder då dessa två är väldigt närvarande och påtagliga. Jag har dock bestämt mig för att rycka upp mig och köra en storsatsning och komma till MTC så förberedd jag bara kan, jag är helt övertygad om att det kommer göra en enorm skillnad för min grund som missionär. PMG och Mormons bok ska studeras varje dag från och med nu, så är det bara. Nolltolerans är det som gäller.


Moroni 10:30 - And again I would exhort you that ye would come unto Christ, and lay hold upon every good gift, and touch not the evil gift, nor the unclean thing.


Ha en trevlig helg, gott folk!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards