Alla inlägg den 7 november 2010

Av Sophia - 7 november 2010 22:47

Hejsan!


Jag finner det smått fantastiskt, nej vänta, let me rephrase that; jag finner det GALET fantastiskt vad livet om och om igen förvånar en på olika sätt. Så fort man ger lite och har hjärtat på rätt ställe så får man så ofantligt mycket tillbaka. Det känns som att det ena smöriga inlägget kommer efter det andra och jag vet att det inte tillhör normaliteten att jag använder mig av klyschiga meningar eller försöker på något sätt försköna den värld vi lever i. Jag kan dock idag med ett ärligt hjärta vittna för er att det ÄR en fantastisk värld vi lever i. (Det bör också nämnas att jag kom fram till denna slutsats i Örebro, förstå då hur mycket mer världen har att erbjuda utanför Örebros gränser?:))


Nåväl, det ska inte gömmas under stolen att jag är och alltid kommer vara en s.k mormon. Denna blogg kommer även handla om detta, de studier jag gör i skriften kommer ibland att kommenteras här och det jag känner för kyrkan kommer förmodligen ganska ofta att nämnas här. Just idag sväller mitt bröst av stolthet just för mitt medlemskap, jag är SÅ glad att jag valt att komma tillbaka till kyrkan. Jag har studerat institutets litteratur som en tok denna helg och jag känner mig ändå inte mätt, jag älskar det här evangeliet och det är helt fantastiskt vad man lär sig när man väl satt igång. Det skänker en frid som är obeskrivlig, det är helt underbart! Det är sjukt längesen jag var såhär glad, men idag är jag det och det vore ren idioti att förneka Herrens hand i denna fråga.


Hoppas ni haft en grym sabbatsdag!


Må väl, 


Svenne

Ovido - Quiz & Flashcards