Alla inlägg den 15 november 2010

Av Sophia - 15 november 2010 22:23

Godkväll!

Den gångna helgen har spenderats i Stockholm med goda vänner och min underbara familj och det har varit helt fantastiskt roligt må jag säga, det var ett tag sen jag träffade flertalet av dem och det är ju alltid trevligt att se att folk frodas och mår bra trots att man inte har möjlighet att kolla upp dem varje dag. Kul var det iaf!


Jag har precis slösat två timmar av mitt liv genom att sitta och titta på fotbollsgalan, det var inte underhållande eller givande på något sätt, jag borde ha stängt av men lät av någon mystisk anledning bli. Det enda positiva som jag kan ta med mig var att Ibra fick de priser han förtjänade. Tid som är bortkastad är ju i princip omöjlig att få tillbaka men man kan ju lindra det dåliga samvetet något genom att spendera de nästkommande två timmarna på ett något mer produktivt sätt. Eftersom det är lite sent för en löprunda i våldtäkts-Örebro får det bli lite träning inomhus och sedan avsluta med en dusch och lite skriftstudier. Jag har precis kommit till Almas bok och jag måste bara säga att Mosiahs bok har öppnat mina ögon ytterligare. Jag har aldrig riktigt brytt mig om att lära mig vilka som kom varifrån osv men nu känns det som att jag hänger med till 100% för första gången och då är det ju hela bra mycket mer intressant än när man bara ska plöja igenom från pärm till pärm.

Jag är även ganska seriös med institutet detta år, går på de lektioner jag kan och läser alla kapitel och så, det är också galet intressant! Så mycket mer värt än att bara gå dit och vara med på lektionerna, kan ju vara knivigt att hinna läsa allt men jag kan bara säga att det ger ungefär 10 ggr mer då man hinner med det. Läroboken ger en helhet och en inblick i detaljer som iaf jag inte hade minsta koll på, man lär sig nåt så sjukt =). 

Det sägs att ju mer man lär sig ju mer vill man lära sig och det är verkligen så. Jag är inne i en period då jag inte kan få nog, det är inte en överdrift, det känns som att jag suger åt mig precis allt och då jag får en stund över så ägnar jag den gärna åt att läsa ännu mer. Det finns en storhet i detta evangelium som jag inte ens är i närheten av att förstå, men det vore ren idioti om jag inte gav det ett helhjärtat försök att upptäcka den. It's awesome!


Om det nu är någon som läser/bryr sig så kan jag ju bara meddela att jag har sagt upp både jobb och lägenhet här i Örebro, I'm going back to Stockholm! Det blir bra det med.


Må väl! 

Ovido - Quiz & Flashcards